Vaizin Duası



Bir vaiz vardı, minbere çıktımı kötülere dua etmeye başlardı.
- Ya Rabb", derdi, kötülere, fesatçılara, isyankâr ve günahkârlara merhamet et. Müminlerle alay edenlerin hepsine, kâfir gönüllülere, kiliselerde bulunanlara acı.
Buna karşılık iyilere hiç dua etmez, kötülerden başkasının adını anmazdı.
Ona şöyle dediler:

- Sapıklara dua etmek yakışıksız bir şey, hiç böyle şey görüp duymadık.
Vaiz onlara şöyle cevap verdi:
- Ben onlardan iyilik gördüm, bu yüzden onlara dua ediyorum. O kadar kötülükte bulundular, zulüm ve cefa ettiler ki, nihayet beni şerden kurtarıp hayra eriştirdiler. Ne vakit dünyaya yöneldimse on­lardan eziyet gördüm, bu yüzden de iyilik tarafına kaçtım. Benim iyiliğime sebep oldular. Bu yüzden onlara dua ediyorum.
Hakikatte her düşman senin ilacındır, çünkü ondan kaçar, hal­vet bucaklarına sığınır, Allah'tan yardım istersin. Dostlarınsa seni Allah'ın kapısından uzaklaştırır, seni meşgul ederler.

  Mevlana'dan Hikayeler Blog

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şehzade gerçek aşkı nasıl buldu?

Mevlana'dan Öğütler ve Nasihatler

Başımıza ne geliyorsa...