Hz. Peygamber (s.a.s.)'in Hasta Ziyareti



Sahabeden biri hastalandı, sararıp soldu, iplik gibi inceldi. Hz. Muhammed Mustafa (s.a.s.) onu ziyarete geldi. Halini hatırını sordu, iltifatlarda bulundu.
Adam, Hz. Peygamber (s.a.s.)'i görünce sanki yeniden
yaratılmış gibi dirildi, canlandı. Dedi ki:      

- Hastalık beni bu bahta eriştirdi. Allahu Teala bana sırt ağrısı verdi de gece yarısı uykudan uyandırdı. Bütün gece manda gibi uyu­mayayım diye bana lütfuyla dert ihsan etti.
Ağrı, sızı ve hastalık hazinedir, rahmetler ondadır. Baharlar, güz mevsiminde gizlidir.
Hz. Peygamber (s.a.s.) o hasta adama dedi ki:                           
- Acaba sen yanlış bir dua mı ettin, bir hatırla bakalım.     
- Hiç hatırıma gelmiyor, himmet et de hatırlayayım. Adam sonunda hatırladı, dedi ki:
- Ya Rasulallah, şimdi hatırladım. Daima günah işleyip duruyor­dum. Ahiret azabını anlatmaya imkan yoktur, onun yanında dünya azabı önemsizdir diye düşündüm de, Allahu Teala'dan azabı bana bu dünyada çektirmesini istedim. Derken bu hastalığa yakalandım.
- Ne yaptın, dedi Hz. Peygamber (s.a.s.), sakın bir daha böyle dua etme! Şöyle de: Ey Rabbim, sen bize güçlükleri kolaylaştır. Bize dün­ya yurdunda da, ahiret yurdunda da iyilik ver!

 Mevlana'dan Hikayeler Blog    

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şehzade gerçek aşkı nasıl buldu?

Mevlana'dan Öğütler ve Nasihatler

Başımıza ne geliyorsa...