Aşık Ve Maşuk



Sevilen biri, aşıklarından birisini huzuruna çağırdı. Aşık, aşk mektubunu çıkarıp okumaya başladı. Sevilen dedi ki:
-  Eğer benim içinse bu okuma, kavuşma zamanı vakit zayi et­mektir. Ben yanındayım, sen mektup okuyorsun, bu sevmek değil­dir.

- Doğru, sen buradasın ama, dedi aşık, senden geçen yıl aldığım zevki, şimdi vuslatına erdiğim halde alamıyorum. Bu sudan içmiştim, şimdi kaynağı görüyorum, fakat su yok.                        
- Şu halde sen bana değil, bir hale aşıksın. Fakat hal elde kalmaz ki. Senin istediğin ben değilim. Bu cihanda istediğin şeyin bir kısmı bende var. Sen bir hale sahip olmak için benim etrafımda dönüp do­laşıyorsun.                                                                                                
Sevilen diye tek olan sevilene derler. O, hallere sahip bir hakimdir, mahkum değil.


Mevlana'dan Hikayeler Blog

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şehzade gerçek aşkı nasıl buldu?

Mevlana'dan Öğütler ve Nasihatler

Başımıza ne geliyorsa...