Kazvinlinin Vücudundaki Dövme


Gövdelerine, kol ve omuzlarına, kendilerine zarar vermeden iğ­ne ile mavi dövmeler yaptırmak Kazvin halkının adetiydi. Bir Kazvinli, dövmecinin yanına gidip:
- Bana bir dövme yap, fakat canımı acıtma, dedi.
- Ne döveyim, diye sordu dövmeci.
-  Bir kükremiş aslan resmi olsun, dedi Kazvinli. Talihim aslanınki gibi, onun için aslan resmi olsun. Dövmeyi iyi yapmaya çalış!
- Vücudunun neresine döveyim?
-İki omuzumun arasına..
Dövmeci işine başlayınca, saplanan iğnelerden Kazvinlinin sırtı acımaya başladı:
- Aman usta, diye bağırdı, öldürdün beni!
- Aslan yapmamı istemiştin ya, dedi dövmeci.                              
- Neresinden başladın, diye sordu Kazvinli.                               
- Kuyruğundan.
- Aman, kuyruğunu bırak gitsin. Onun kuyruğu ile benim kuy­ruk sokumum sızladı, iğne yarasından bana fenalık geldi, varsın kuyruksuz olsun.
Dövmeci, aslanın bir başka tarafını yapmaya başladı. Kazvinli yi­ne feryada başladı:                                                                    
- Şimdi neresini yapıyorsun?                                            
- Kulağını ..
- Bırak, kulağı da olmasın.
Bunun üzerine usta, aslanın bir başka yerini dövmeye başladı. Kazvinli tekrar bağırdı:
- Bu üçüncü iğne ile neresini dövüyorsun?
- Karnını ..
- Çok acıtıyor, bırak karınsız olsun.
Dövmeci şaşırdı, bir süre parmağı ağzında kalakaldı. Sonra iğne­yi yere çarpıp:
- Kuyruksuz, kulaksız, karınsız aslanı gören oldu mu, dedi, Al­lah bile böylesini yaratmamıştır!
Ey kardeş, iğne darbesine sabret ki, nefsinin iğnesinden kurtulasın!


Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AMa Allahu teala dovmeyi yasak etmiş ama bunlar dovme kulandiklari için müsüman değiller

      Sil
  2. Daha yeni arkadaşımın verdiği kitabi mesneviden seçmeleri okudum bu hikayeyi merak etim araştirdim kazvinlileri arastirdim ve ilk defa ogreniyorum bana yeni bi bilgi oldu kazvinliler vucudun her yerine mavi dogmeler yapiyor vay

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mevlana'dan Öğütler ve Nasihatler

Şehzade gerçek aşkı nasıl buldu?

Başımıza ne geliyorsa...