Hz. Ali (k.v.)'nin İhlası



Hz. Ali k.v. savaş sırasında düşmanını yere düşürdü, kılıcını çe­kip saldırdı. Bunun üzerine adam, Hz. Ali'nin yüzüne tükürdü, o da derhal kılıcını geri çekti. Düşmanı, buna şaşırdı:
- Kılıcını neden indirdin, dedi, ne gördün ki beni öldürmekten vazgeçtin?
- Ben seni Allah için öldürmek istiyordum, heva ve hevesim için değil. Senin yüzüme tükürmenden bana bir vesvese geldi, kılıcı giz­lemeyi uygun gördüm. Öyle bir hale gelmiştim ki savaşımın yarısı Allah (c.c.) içindi, yarısı da nefsim. Halbuki Allahu Teala'ya ibadette ortaklık olmaz.
Bunun üzerine adam insafa gelip:
- Seni zamanın en yüce insanı gördüm, dedi, bana kelime-i şehadeti söyle de Müslüman olayım.
Onunla beraber akraba ve kavminden elli kişiye yakın kimse da­ha Müslüman oldu.
Hilim kılıcı demir kılıçtan daha keskindir.                                     
Nefsan öfke hükümdarlara bile hükümdarlık eder, fakat yüce  kişilere köledir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mevlana'dan Öğütler ve Nasihatler

Şehzade gerçek aşkı nasıl buldu?

Başımıza ne geliyorsa...